Procurement opdrachten | 24 opdrachten
  • Inkoop- en contractmanager | Ministerie EZ | 36 uur | 6 maanden | Publiek | Den Haag

    2 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Voor het Ministerie van Economische Zaken zijn wij op zoek naar een Senior inkoop- en contractmanager voor 36 uur per week. Heb jij als contractmanager affiniteit voor ICT en bedrijfseconomie, en draag jij graag bij aan het managen van complexe specifieke inkooptrajecten en het contractmanagement daarvan in een multidisciplinaire omgeving? Dan zoekt DICTU jou! Jij neemt als contractmanager het initiatief bij de inkoop van meer complexe ICT-contracten (verwervingsfase) en bij het managen van bestaande ICT-contracten (uitnuttingsfase). Hiervoor leid of begeleid je onderhandelingstrajecten met leveranciers in multidisciplinaire teams. Je geeft advies over de mogelijkheden binnen het contract, en hoe bepalingen geïnterpreteerd dienen te worden. Ook adviseer je over de vertaling van de klantwensen naar de specificaties. Je zoekt hiervoor nadrukkelijk de afstemming met de klant en je bent in staat draagvlak te creëren voor de aanpak, uitvoering, implementatie en uitnuttingsfase. Zo ondersteun je het opdrachtgeverschap van DICTU. Vanwege de financiële impact van de contracten zoek je actief de collega’s van de andere teams van de afdeling Financiën en Inkoop op, en zet je in op mogelijkheden voor het realiseren van kostenbesparingen voor DICTU en haar klanten. Je zorgt ervoor dat je beschikt over actuele informatie van je leveranciers door adequaat beheer van leverancierscontracten en van alle contract gerelateerde documenten, rapportages, overzichten en correspondentie. Je investeert zodanig in relevante interne en externe netwerken op het gebied van inkoop- en contractmanagement, dat je op strategisch niveau kunt inspelen op (innovatieve) beleidsontwikkelingen: in je eigen werkveld, maar ook in werkvelden daarbuiten die voor DICTU relevant zijn. Omschrijving afdeling: Het cluster Inkoop, Aanbesteden en Contractmanagement is onderdeel van het team Inkoop. In dit team zitten verder collega’s in de rol van operationele/tactische/strategische inkoopadviseurs, juristen, contractmanagers, contractbeheerders en licentiemanagers. Het team is onderdeel van de directie Financiën en Inkoop van DICTU.
    1 broker | startdatum: augustus 1, 2018 | einddatum: januari 31, 2019
  • SENIOR CONTRACTMANAGER ICT

    2 dagen geleden

    Ministerie van Economische Zaken - Den Haag

    Jij neemt als contractmanager het initiatief bij de inkoop van meer complexe ICT-contracten (verwervingsfase) en bij het managen van bestaande ICT-contracten (uitnuttingsfase). Hiervoor leid of begeleid je onderhandelingstrajecten met leveranciers in multidisciplinaire teams. Je geeft advies over de mogelijkheden binnen het contract, en hoe bepalingen geïnterpreteerd dienen te worden. Ook adviseer je over de vertaling van de klantwensen naar de specificaties. Je zoekt hiervoor nadrukkelijk de afstemming met de klant en je bent in staat draagvlak te creëren voor de aanpak, uitvoering, implementatie en uitnuttingsfase. Zo ondersteun je het opdrachtgeverschap van DICTU. Vanwege de financiële impact van de contracten zoek je actief de collega's van de andere teams van de afdeling Financiën en Inkoop op en zet je in op mogelijkheden voor het realiseren van kostenbesparingen voor DICTU en haar klanten. Je zorgt ervoor dat je beschikt over actuele informatie van je leveranciers door adequaat beheer van leverancierscontracten en van alle contractgerelateerde documenten, rapportages, overzichten en correspondentie. Je investeert zodanig in relevante interne en externe netwerken op het gebied van inkoop-en contractmanagement, dat je op strategisch niveau kunt inspelen op (innovatieve) beleidsontwikkelingen: in je eigen werkveld, maar ook in werkvelden daarbuiten die voor DICTU relevant zijn.
    1 broker
  • WAREHOUSE MANAGER A.I.

    2 dagen geleden

    Onbekend - Waalwijk

    In deze functie ben je er verantwoordelijk voor dat medewerkers zelfstandig hun werkzaamheden overeenkomstig productienormen uitvoeren. Je stimuleert en motiveert de medewerkers op een zodanige wijze dat gestelde productieschema’s gerealiseerd worden en containers compleet, netjes en op tijd op het dock staan en afgemeld zijn. Je draagt zorg voor een effectieve organisatie van de afdeling, zodat efficiënt gewerkt wordt in een positief werkklimaat en de productiviteit en winstgevendheid geoptimaliseerd worden. Je ziet tevens toe op de toepassing van regels en richtlijnen, waardoor de orde, netheid en veiligheid van de medewerkers en het proces gegarandeerd worden. Je voert regelmatig overleg met de bedrijfsleider en medewerkers en zorgt voor een juiste informatievoorziening naar medewerkers en collega’s toe. Je rapporteert in deze functie aan de Supply Chain Manager.
    1 broker
  • Interim Tendermanager Infra

    3 dagen geleden

    Onbekend - Midden Nederland (NL)

    Voor één van onze opdrachtgevers, in de publieke sector, zijn we momenteel kandidaten aan het selecteren voor een rol als: Tendermanager Infra (IM6367) Krijg jij energie van het bijdragen aan innovatieve projecten door middel van slimme inkoop? Ben jij de persoon die de inkoop zo optimaal en efficiënt mogelijk wil inrichten en tegen zo gering mogelijke kosten het inkopen van goederen en diensten wil realiseren? Organisatie Met een uitbesteed volume van 1,5 tot 2 miljard euro per jaar in de infrastructuur is onze opdrachtgever een van de belangrijkste opdrachtgevers in Nederland. Binnen de afdeling Procurement hebt je maar liefst 150 ingenieuze inkoop-professionals die zich specifiek bezig houden met inkoop en aanbestedingen. Het gaat hierbij om een breed pakket, variërend van grote infrastructurele projecten tot kantoorartikelen en huisvesting.  Functie omschrijving De opdrachtgever is constant bezig met ontwikkelingen en innovaties op het gebied van infrastructuur. Daarnaast ben je betrokken bij ombouw- en vervangingsprojecten van bestaande infrastructuur. Deel van de diensten worden uitbesteed aan ingenieursbureaus. Aan jou als Tendermanager Infra de taak om al deze projecten te ondersteunen met slimme inkoop.  Wat ga je doen? • Je bent verantwoordelijk voor inkoop- en aanbestedingsprocessen vanuit je rol als vakinhoudelijk businesspartner. • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van inkoopstrategieën. • Je sluit nieuwe raamcontracten en optimaliseert het bestelproces • Je koppelt, op basis van je specialistische kennis, de mogelijkheden en ontwikkelingen van de markt aan de doelstellingen en behoefte van de interne organisatie. • Ben je verantwoordelijk voor het actueel houden van je marktkennis. • Ben je verantwoordelijk voor het adviseren van de afdeling Projecten, zodat zij de beste kostenefficiënte  en doelbewuste keuzes kunnen maken.  Functie eisen • Je hebt 3-5 jaar ervaring in de civiele wereld of GWW • Je hebt ervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen • Je hebt ervaring met het door ontwikkelen van een Procurementproces (ontwikkelen van ‘best in class’ Procurementbeleid); • Je hebt een HBO- of WO-diploma;  • Je bent analytisch sterk; • Je bent omgevingsbewust en verbindend: je zoekt de samenwerking op in business, en je bent in staat te beïnvloeden Competenties • Analytisch • Klantgericht • Samenwerken • Verbinden • Ondernemen • Proactief en staat open voor verandering • Sterke communicatieve vaardigenheden zowel in woord als geschrift Aanbod Deze interim vacature is voor een duur van 6 maanden en vraagt beschikbaarheid op korte termijn. Je werkt 36 uur per week. 
    1 broker
  • Interim Senior Tendermanager Engineering

    3 dagen geleden

    Onbekend - Midden Nederland (NL)

    Voor één van onze opdrachtgevers, in de publieke sector, zijn we momenteel kandidaten aan het selecteren voor een rol als: Senior Tendermanager Engineering (IM6366) Krijg jij energie van het bijdragen aan innovatieve projecten door middel van slimme inkoop? Ben jij de persoon die de inkoop zo optimaal en efficiënt mogelijk wil inrichten en tegen zo gering mogelijke kosten het inkopen van goederen en diensten wil realiseren? Organisatie Met een uitbesteed volume van 1,5 tot 2 miljard euro per jaar in de infrastructuur is onze opdrachtgever een van de belangrijkste opdrachtgevers in Nederland. Binnen de afdeling Procurement hebt je maar liefst 150 ingenieuze inkoop-professionals die zich specifiek bezig houden met inkoop en aanbestedingen. Het gaat hierbij om een breed pakket, variërend van grote infrastructurele projecten tot kantoorartikelen en huisvesting.  Functie omschrijving Opdrachtgever is constant bezig met ontwikkelingen en innovaties op het gebied van infrastructuur. Daarnaast ben je betrokken bij ombouw- en vervangingsprojecten van bestaande infrastructuur. Deel van de diensten worden uitbesteed aan ingenieursbureaus. Aan jou als Tendermanager om al deze innovatieve projecten te ondersteunen met slimme inkoop. Jij denkt groot en ziet dan ook direct kansen om Procurement verder te ontwikkelen tot best-in-class. Wat ga je doen? • Je bent verantwoordelijk voor inkoop- en aanbestedingsprocessen vanuit je rol als vakinhoudelijk businesspartner. • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van inkoopstrategieën. • Je sluit nieuwe raamcontracten en optimaliseert het bestelproces • Je werkt samen met projectmanagers en projectteams en begeleid je hen bij al hun wensen rondom projecten, diensten en systemen. • Ben je verantwoordelijk voor het actueel houden van je marktkennis. • Ben je verantwoordelijk voor het adviseren van de afdeling Projecten, zodat zij de beste kostenefficiënte  en doelbewuste keuzes kunnen maken.  Functie eisen • Je hebt 5-10 jaar ervaring in de bouw- en engineerswereld (ervaring bij organisaties als RWS, of gemeentelijke ingenieursbureaus, Schiphol, Havenbedrijven is een pre) • Je hebt kennis van de ingenieursmarkt in Nederland en je weet hoe ‘een urenfabriek’ werkt: wat kan er wel en wat is niet haalbaar  • Je hebt ervaring met het doorontwikkelen van een Procurementproces (ontwikkelen van ‘best in class’ Procurementbeleid); • Je hebt een HBO- of WO-diploma;  • Je bent analytisch sterk; • Je bent omgevingsbewust en verbindend: je zoekt de samenwerking op in business, en je bent in staat te beïnvloeden Competenties • Analytisch • Klantgericht • Samenwerken • Verbinden • Ondernemen • Proactief en staat open voor verandering • Sterke communicatieve vaardigenheden zowel in woord als geschrift Aanbod Deze interim vacature is voor een duur van 6 maanden en vraagt beschikbaarheid op korte termijn. Je werkt 36 uur per week. 
    1 broker
  • Category Buyer Construction

    3 dagen geleden

    Onbekend - Zaventem (BE)

    Voor één van onze opdrachtgevers, in de publieke sector, zijn we momenteel kandidaten aan het selecteren voor een rol als: Tijdelijke Category Buyer Construction Ref. AN6365 Functie omschrijving Category management en projectaankopen van bouw- en infrastructuurwerken en de aanverwante dienstverlening (bvb. architecten, studiebureaus) U heeft ervaring in het aankopen van services, utilities, faciltaire installaties (o.a. brandinstallaties, speciale voertuigen, etc) Focus ligt op de technische expertise U werkt samen in projectteams voor de speciale dossiers U staat in voor de leveranciersbeoordeling en -verbetering dmv scorecards, KPI’s U houdt voortdurende rekening met kostoptimalisatie, door o.a.besparingen, kwaliteitsverbeteringen, service verbetering, etc. U rapporteert aan de Procurement Manager Verder beschikt u over:  * Een masterdiploma * Min. 5 jaar ervaring in aankoop in een internationale setting * Onderhandelingsvaardig * Talenkennis: Nederlands, Frans en Engels Vereiste kennis: * Category management en implementatie * tenderprocedures RFx * TCO * Gebruik ERP pakket * Kennis Wetgeving op overheidsopdrachten is een plus Aanbod De duur zal 6 maanden zijn (mogelijk langer)  Solliciteren Bij interesse in deze opdracht, graag reageren met uw recent cv, beschikbaarheid en tarief, dag van min. 8 uren, all-in, excl BTW, incl verplaatsingen naar Brusselse. Rina op 0477/068691 of dereys@inquest.be SOLLICITEE
    1 broker
  • Interim Procurement Specialist

    3 dagen geleden

    SIRE Life Sciences ® - Noord-Brabant

    In this interim procurement position you will be responsible for strategic sourcing, supplier management, stakeholder management and operational/strategic activities to manage the procure-to-pay process. In addition, you will focus on continuous improvement initiatives to professionalize and improve the procurement department in the organization. Responsibilities In this interim procurement position your responsibilities will include: - Collaboration with the business and their needs to ensure the supply of goods and services - Internal and external stakeholder management and definition of procurement strategies - Definition, implementation and management of sourcing strategies for indirect goods and services - Maintaining a network of compliant suppliers and performance management of these suppliers - Project management for continuous improvement projects/initiatives to professionalize and improve the procurement department
    1 broker
  • (Interim) Procurement Specialist

    3 dagen geleden

    SIRE Life Sciences ® - Noord-Brabant

    In this interim procurement position you will be responsible for strategic sourcing, supplier management, stakeholder management and operational/strategic activities to manage the procure-to-pay process. In addition, you will focus on continuous improvement initiatives to professionalize and improve the procurement department in the organization. Responsibilities In this interim procurement position your responsibilities will include: - Collaboration with the business and their needs to ensure the supply of goods and services - Internal and external stakeholder management and definition of procurement strategies - Definition, implementation and management of sourcing strategies for indirect goods and services - Maintaining a network of compliant suppliers and performance management of these suppliers - Project management for continuous improvement projects/initiatives to professionalize and improve the procurement department
    1 broker
  • (Interim) Purchaser

    3 dagen geleden

    SIRE Life Sciences ® - Limburg

    Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, initiatiefrijke strategisch inkoper. Je maakt als inkoper deel uit van de Supply Chain afdeling. De focus ligt voornamelijk op rationalisatie van de leveranciersportfolio in samenwerking met andere dochter bedrijven, best cost country sourcing en de optimalisering van het leveranciersmanagement. Samen met collega inkopers ben je verantwoordelijk voor de tactisch / strategische inkoop van product- en niet - product gerelateerde onderdelen en services, ondersteun je waar nodig de materiaal planner en heb je sleutel rol t.a.v. de te ontwikkelen inkoop strategie. Responsibilities • Het uitvoeren van strategische inkoopplannen, kan zijn op het gebied van koop, maak of indirect. • Het vaststellen van product- en leveranciers requirements (leverbetrouwbaarheid, kwaliteit en prijs) op basis van het strategische inkoopplan en lopende productinnovaties. • Het managen van selectie-, contracting- en sampling proces in samenwerking met QLTC (quality, logistics, technology & cost). • Optimaliseren & implementeren van supply chain processen zoals kanban oplossingen • Het managen van het inkooptraject bij productwijzigingen. • Prijsonderhandelingen voeren met leveranciers, vendor rating, borgen leveranciersperformance en het onderhouden van leverancier relaties
    1 broker
  • GMP CONSULTANT

    3 dagen geleden

    Onbekend - Naarden

    In this role you will manage the implementation of GMP Quality systems within a large pharmaceutical company. Situation: Our client currently has a wholesale distribution license to import products from within the EEA and to export to all markets globally. There is a GDP (Good Distribution Practices) Quality system in place for the storage and distribution of medicinal products (which take place from a 3rd party warehouse and distribution center). To enable the import of medicinal products from outside the EEA and to perform local repackaging/redressing a GMP Quality system needs to be implemented, in order to obtain a MIA (Marketing Importation Authorisation) license.  Task description: The GMP expert will manage and setup the necessary Quality systems according to GMP standards (EU Guidance and Sanofi Global policies), which will basically mean an upgrade from the existing GDP Quality Processes including: -          Documentation (Site Masterfile) -          Procedures (Change control/Self Inspection/ Deviations) -          Training system (training curricula, training overview) -          Operations (Procedures and Work Instructions related to repackaging/redressing, incl. batch release) -          General inspection readiness according to Global Policies  The GMP consultant will be reporting The Director Quality , supported 2 persons in NL, 1 in US and will work closely with the Supply Chain department.
    1 broker
  • Adm. Aankoopondersteuning

    3 dagen geleden

    Zorgbedrijf Antwerpen - Antwerpen (BE)

    Voor één van onze opdrachtgevers, in de publieke sector, zijn we momenteel kandidaten aan het selecteren voor een rol als: Tijdelijke Aministratieve aankoopondersteuning Ref. AN6364 Functie omschrijving Taken:  Inputwerk/aanpassingen masterdata SAP  Opvolging foto's SAP  Aanpassen/herwerken CIFs/intranet (Informatie fiches rond contracten leveranciers)  Ondersteuning aankoopmailbox Profiel: Sterke administratieve vaardigheden met aankoopervaring Kennis van SAP is een pluspunt Nederlands: moedertaal Aanbod Start: ASAP Duur: minstens 3 maanden, wellicht 6 maanden Regio: Centrum Antwerpen Solliciteren Bij interesse in deze opdracht bij onze klant te Antwerpen, graag reageren met recent cv, korte motivatie, beschikbaarheid en gewenst salaris/all-in tarief per dag van min. 8 uren, excl BTW, incl verplaatsingen naar Antwerpen. SOLLICITEE
    1 broker
  • Interim inkoper

    3 dagen geleden

    De Nederlandse Gasunie N.V. - Groningen (NL)

    Voor onze opdrachtgever, de Nederlandse Gasunie, zijn wij momenteel aan het werven voor een:  Interim Inkoper  (Groningen) Organisatie Gasunie is een Europees gasinfrastructuurbedrijf. Zij verzorgen het transport van aardgas en groen gas in Nederland en Noord-Duitsland. Op basis van vastgestelde inkoopstrategieën wordt het inkoopproces uitgevoerd gericht op het zekerstellen dat in de behoefte van Gasunie aan doorgaans laag risicovolle en laag complex geclassificeerde externe goederen en diensten op de middellange en korte termijn wordt voorzien. Functie omschrijving Jij gaat werken in het team Services van de afdeling Procurement. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het totale proces van inkoopbehoefte tot en met levering op de werkplek. Binnen het team Services , dat bestaat uit 5 personen, heb je als senior inkoper een centrale rol en participeer je veelvuldig in (multidisciplinaire) projecten.  Je verwerft services zoals inleen, ICT, lease auto’s, opleidingen, verzekeringen etc voor de (middel)lange termijn; • Je besteedt facilitaire diensten, kantoorverbouwingen et cetera (Europees) aan.  • Je ontwikkelt en implementeert inkoop strategieën en je bouwt aan intensieve relaties met de interne- en externe business partners t.b.v. een zo goed mogelijke afstemming tussen interne behoefte en geleverde diensten; • In nauwe samenwerking met de interne business partners zorg je voor de realisatie van (Europese) aanbestedingen, de onderhandelingen en de totstandkoming van contracten; • Adviseren en begeleiden van contractmanagers in de business bij contract- en leveranciersmanagement. Verder herken jij jezelf in de volgende eisen: • Je hebt een HBO of WO studie afgerond en je hebt relevante (meerjarige) recente ervaring in een (senior) inkooprol. Het is in je voordeel wanneer je gewend bent om in een technisch bedrijf en/of met technische afdelingen te werken; • Je hebt kennis en affiniteit met ICT, bij voorkeur op het gebied van software licenties; • Je hebt de opleiding NEVI II al of binnenkort succesvol afgerond;  • Zaken als marktanalyse, Total Cost of Ownership, Europese aanbestedingsprocedures en onderhandelingsprincipes zijn bekend terrein voor je.  • Als inkoper sta je bekend om je pro activiteit. Je bent namelijk adviseur en zeker geen passieve uitvoerder; • Je beschikt over uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal. 
    1 broker
  • Inkoopspecialist

    4 dagen geleden

    Operationeel High-Tech inkoper - Noord-Brabant (NL)

    Voor onze opdrachtgever, zijn wij momenteel aan het werven voor een:  Inkoopspecialist (IM6397) (provincie Noord-Brabant) Functie omschrijving Onderdelen van deze functie zijn het professionaliseren van de operationele inkoop afdeling. Het verbeteren, efficiënter maken en automatiseren van de operationele inkoop processen zal tot je takenpakket behoren.  Je houdt hierbij rekening met de geldende bedrijfsregels en procedures. De focus zal zijn op verbetering van de efficiëntie en automatisering van huidige inkoop processen  Functie eisen: HBO- of WO- diploma  2-5 jaar inkoop ervaring in een high-tech omgeving Kennis van automatisering Affiniteit met programmeren Je beschikt over uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.  Aanbod De opdracht is fulltime (40 uur). De interim-positie start in september en is initieel voor 3 jaar met optie tot verlenging. Voor de duur van deze opdracht kom je in dienst van InQuest Projectdetachering BV, tenzij je aantoonbaar als ZZP’er gekwalificeerd bent.
    1 broker
  • SENIOR CONTRACTMANAGER ICT

    4 dagen geleden

    Ministerie van Economische Zaken - Den Haag

    Jij neemt als contractmanager het initiatief bij de inkoop van meer complexe ICT-contracten (verwervingsfase) en bij het managen van bestaande ICT-contracten (uitnuttingsfase). Hiervoor leid of begeleid je onderhandelingstrajecten met leveranciers in multidisciplinaire teams. Je geeft advies over de mogelijkheden binnen het contract, en hoe bepalingen geïnterpreteerd dienen te worden. Ook adviseer je over de vertaling van de klantwensen naar de specificaties. Je zoekt hiervoor nadrukkelijk de afstemming met de klant en je bent in staat draagvlak te creëren voor de aanpak, uitvoering, implementatie en uitnuttingsfase. Zo ondersteun je het opdrachtgeverschap van DICTU. Vanwege de financiële impact van de contracten zoek je actief de collega's van de andere teams van de afdeling Financiën en Inkoop op en zet je in op mogelijkheden voor het realiseren van kostenbesparingen voor DICTU en haar klanten. Je zorgt ervoor dat je beschikt over actuele informatie van je leveranciers door adequaat beheer van leverancierscontracten en van alle contractgerelateerde documenten, rapportages, overzichten en correspondentie. Je investeert zodanig in relevante interne en externe netwerken op het gebied van inkoop-en contractmanagement, dat je op strategisch niveau kunt inspelen op (innovatieve) beleidsontwikkelingen: in je eigen werkveld, maar ook in werkvelden daarbuiten die voor DICTU relevant zijn.
    1 broker
  • ADVISEUR/CONTRACTMEDEWERKER (A6)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Amsterdam

    1-09-2018 Einddatum: 31-12-2018 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 24 Sluitingsdatum: 31-07-2018 om 17:00 uur Het leveren van toepassings- en/of uitvoeringsgerichte kennis, methoden en technieken op een deelgebied (op het terrein van de bedrijfsvoering of in de lijn). Het betreft veelal meer gestandaardiseerde werkzaamheden met gebruikmaking van bestaande methoden en technieken. Het Bewaken van Opdrachtgeversverplichting(OG) is van groot belang waarbij goede samenwerking met het projectteam een vereiste is. Taken: ordenen, administreren en najagen OG verplichtingen vanuit het DBFM contract; bewaken certificatenplanning; bewaken OG mijlpalen; bewaken periodieke betaling. Degelijke verslaglegging van contractuele overleggen is van groot belang om toekomstige onduidelijke geschillen te voorkomen. Taken: het fungeren als aanspreekpunt voor contacten, afhandelen, informatie verzamelen en beantwoorden of doorverwijzen; het organiseren (team)bijeenkomsten, verzorgen van draaiboeken en ondernemen van acties op mogelijke mijpaalvieringen; het plannen, samenstellen en organiseren van vergaderingen, vergadercycli en aparte overleggen en de terugkoppeling daarvan; het verzorgen van de verslaglegging van in- en externe vergaderingen, uitwerken en verspreiden; het bewaken van actielijsten en monitoren opvolgen afspraken.
    1 broker | 24 uur | startdatum: 01-09-2018 | einddatum: 31-12-2018 | deadline: 31-07-2018