Legal opdrachten | 32 opdrachten
  • Interim-jurist huurrecht

    3 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Voor onze opdrachtgever - een grote internationale belegger in retail vastgoed – is Legal People ter tijdelijke versterking van het juridische team op zoek naar een Interim-jurist huurrecht bij een toonaangevende internationale vastgoedbelegger Je werkzaamheden – in het kader van de exploitatie van een groot winkelcentrum - bestaan voornamelijk uit het opstellen en uitonderhandelen van (complexe) huurovereenkomsten winkelruimte met retailers, en in mindere mate huurovereenkomsten met betrekking tot kantoorruimte. Ook zal het vastgoed gerelateerde commerciële contractenrecht een (klein) onderdeel zijn van je werkzaamheden.
    1 broker
  • Bestuursrechtjurist

    3 dagen geleden

    Onbekend - Zuid-Holland

    n onze directe opdrachtgevers in de Gezondheidszorg, zijn wij met spoed op zoek naar een allround bestuursrechtjurist, in verband met een overbruggingsperiode. Functieomschrijving In verband met het vertrek van één van de huidige juristen, is onze opdrachtgever per direct op zoek naar een allround bestuursrechtjurist. Je werkzaamheden bestaan uit het adviseren van de afdelingen over uiteenlopende onderwerpen. Kennis van de Awb is een vereiste, daarnaast is kennis van en ervaring met privacy, het beoordelen van diverse overeenkomsten (samenwerkingsovereenkomsten, verwerkersovereenkomsten, etc.), het mededingingsrecht en (Europese) aanbestedingsrecht, gewenst. Functie eisen Werk- en denkniveau een afgeronde WO studie Rechten. Kennis en ervaring minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol; ervaring met het adviseren aan diverse afdelingen over uiteenlopende bestuursrechtelijke aangelegenheden. Verder ben je communicatief vaardig, een stevige gesprekspartner voor managers op alle niveaus binnen de organisatie, ben je zelfstandig, flexibel, integer en heb je een praktische instelling. Reageren Herken je jezelf in dit profiel en wil je in aanmerking komen voor deze opdracht of meer informatie ontvangen, neem dan uiterlijk dinsdag 22 mei contact op met Judith Steinfort via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 4 maanden met optie tot verlenging | 24 uur | startdatum: 1 juni 2018
  • Adviseur inkoop en contracten (36 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Rotterdam

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U bent verantwoordelijk voor het opstellen van een inkoopplan, rekeninghoudend met inkoopstrategieën, actuele kaders en wet- en regelgeving. U draagt zorg voor een afgebakende contractvorm en –inhoud en ziet toe op de contractbeheersing. U bent verantwoordelijk voor de inkoopinhoudelijke kant van een contract en ziet toe op de consistentie van het geheel. U begeleidt het aanbestedingsproces en adviseert en signaleert bij de contractuitvoering over de naleving van het contract en contractwijzigingen. U werkt samen met de contractmanager, stemt af met het projectteam, de stakeholders en andere relevante disciplines en draagt zorg voor een optimale kennisuitwisseling. U bent verantwoordelijk voor de benodigde inkoopprocessen. U adviseert tijdens de totstandkoming van het contract over het waarborgen van de beheersbaarheid en reikt passende maatregelen aan. U verricht controles en stelt systeem- en procestaken op. U fungeert als vraagbaak voor de inkoop- en contractzaken. U zet nieuwe ontwikkelingen om naar praktische verbeteringen binnen het vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud. U levert een bijdrage aan de kwaliteits- en kennisborging. Eisen U beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding. U hebt aantoonbare kennis van relevante contractvormen (D&C, DBFM, ingenieursdiensten en prestatiecontracten) en voorwaarden (UAV-gc en ARVODI). U hebt aantoonbare kennis van aanbestedingen, de aanbestedingsregelgeving en het aanbestedingsbeleid van Rijkswaterstaat. U hebt minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het begeleiden van de uitvoering van contracten op het gebied van weg- en waterbouwkunde. U bezit de kerncompetenties resultaatgerichtheid, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U beschikt over een afgeronde inhoudelijke basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten (NEVI 1 of gelijkwaardig). U hebt aantoonbare kennis van en minimaal 1 jaar ervaring met de van toepassing zijnde informatiesystemen, zoals SAP. U hebt aantoonbare werkervaring met TenderNed. U hebt aantoonbare kennis van en minimaal 1 jaar ervaring met het werkproces aanleg en onderhoud en affiniteit met de grond-, weg- en waterbouwsector. U hebt aantoonbare kennis van en actuele ervaring met systeemgerichte contractbeheersing.
    1 broker | 36 uur
  • Secretaris Raad van Bestuur

    4 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Voor een grote speler op het gebied van financiële dienstverlening zijn wij ter tijdelijke ondersteuning van het bestuurssecretariaat op zoek naar een Secretaris Raad van Bestuur ad interim Je vervult een zelfstandige rol als Secretaris van de Raad van Bestuur en bent eerste aanspreekpunt dienaangaande. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, verslaglegging en follow-up van de RvB vergadering en adviseert over vraagstukken op het gebied van vennootschapsrecht en eventueel Corporate Governance.Tevens is er ruimte om strategische en/of juridische projecten op te pakken.
    1 broker
  • Juridisch adviseur bezwaar

    4 dagen geleden

    Onbekend - Flevoland

    n onze directe opdrachtgevers, een gemeente in het midden van het land, zijn wij met spoed op zoek naar een juridisch adviseur bezwaar. Functieomschrijving Bij de afdeling Juridische Zaken is het secretariaat van de (externe) bezwaarschriftencommissie ondergebracht. Deze commissie behandelt alle inkomende bezwaarschriften, met uitzondering van Belastingen, Sociale Zaken en HRM. Als juridisch adviseur ga je o.a. de volgende werkzaamheden uitvoeren: inhoudelijke en administratieve ondersteuning van de bezwarencommissie; plannen en organiseren van hoorzittingen en het notuleren hiervan; het vormen van een juridisch oordeel over de inhoud van bezwaarschriften; opstellen van concept-commissieadviezen; zelfstandig ambtelijk horen en opstellen concept-beslissingen op bezwaar; gespreksleider (mediation)gesprekken. De nadruk van deze functie komt steeds meer te liggen op mediationvaardigheden. Bij binnenkomst van een bezwaarschrift wordt snel en persoonlijk (telefonisch) contact opgenomen met de betrokken burger. Je bent gespreksleider bij (mediation)gesprekken met de indiener van een bezwaarschrift en gaat bij de vakafdeling na welke andere oplossingen er voor bezwaarde zijn zonder verdere (formele) bezwaarschriftenprocedure. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; minimaal 3 jaar kennis van, en ervaring met de Algemene wet bestuursrecht (Awb); ervaring met werkzaamheden voor de bezwaarschriften binnen een gemeentelijke overheid; competenties: accuraat, doortastend, praktisch, flexibel, communicatief vaardig. Interviews vinden plaats op 29 mei 2018, in de ochtend – gelieve hier rekening mee te houden. Reageren Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan uiterlijk dinsdag 22 mei a.s. contact op met Anouk Nijman via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 6 maanden met optie tot verlenging | 32 uur | startdatum: 1 juni 2018
  • Contractadviseur (36 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Tilburg / Roermond

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U adviseert de contractmanager over de correcte en tijdige realisering van contracten. U adviseert gedurende de voorbereidingsfase over de verzorging van aanbestedings- en gunningsdocumenten, de opstelling van het contractbeheersingsplan en de contractuele beoordeling van documenten in relatie tot de aanbesteding. U adviseert gedurende de uitvoeringsfase over de beheersing van contracten, project- en contractrisico’s en het formulier A ten behoeve van de voorbereiding van toetsen en evaluatie conform systeemgerichte contractbeheersing. Eisen U beschikt minimaal over een afgeronde wo-opleiding op het gebied van techniek en/of bedrijfskunde. U hebt ervaring met het voorbereiden en realiseren van civiele en/of industriële automatiseringsprojecten binnen levensverlengend en groot onderhoud aan natte infrastructuur conform de UAV-gc. U hebt minimaal 3 jaar ervaring met het inkoopproces, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid en/of Rijkswaterstaat. U hebt ervaring met processturing en het aansturen van een contractbeheersteam. U hebt ervaring met innovatieve contractvormen en productuitbesteding en kennis van systeemgerichte contractbeheersing. U bezit de kerncompetenties resultaatgerichtheid, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt een inhoudelijke basisopleiding afgerond op het gebied van inkoop en contracten (bijvoorbeeld NEVI 1). U beschikt over een afgeronde opleiding op het gebied van projectmanagement. U hebt ervaring met projectmatig werken en bij voorkeur kennis van het IPM-model. U hebt kennis van Hummingbird, GRIP en SAP. U hebt kennis van relevante wet- en regelgeving en procedures. U hebt kennis van de werkwijze aanleg en onderhoud.
    1 broker | 36 uur
  • JURIST P&O

    5 dagen geleden

    Onbekend - 's-Hertogenbosch

    1-07-2018 Einddatum: 01-01-2020 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 36 Sluitingsdatum: 25-05-2018 om 08:00 uur Als jurist rechtspositie: Ben je verantwoordelijk voor het oppakken en oplossen van diverse juridische vraagstukken die op je bord komen te liggen Adviseer je managers, p-adviseurs en bestuurders op rechtspositioneel terrein; Participeer je in projecten en zorg je voor de juridische input; Maak je interprovinciale regelingen passend voor de organisatie Ben je klankbord voor collega-juristen in de organisatie Zorg je voor landelijke afstemming van onze provinciale rechtspositie Blijf je op de hoogte van ontwikkelingen op rechtspositioneel terrein en verstrek je hier informatie over aan betrokkenen.
    1 broker | 36 uur | startdatum: 01-07-2018 | einddatum: 01-01-2020 | deadline: 25-05-2018
  • Juridisch adviseur

    5 dagen geleden

    Onbekend - Noord-Brabant

    ijving je adviseert over de juridisch aspecten van toezicht en handhaving; je toetst de naleving van beleid en wet- en regelgeving bij de uitvoering; je bewaakt en bevordert de juridische samenhang van advies en uitvoering; je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt of adviseert de opdrachtgever zo nodig bij bezwaar- en beroepprocedures; je volgt alle relevante ontwikkelingen, waaronder het omgevingsrecht, en vertaalt de gevolgen ervan voor beleid en uitvoering. Eisen een afgeronde juridische wo-opleiding, aangevuld met specialistische opleidingen; ervaring binnen het vakgebied handhaving Wabo; kennis en ervaring met handhaving op de Wet bodembescherming; ervaring met het functioneren van een bestuurlijke organisatie; een klant- en kwaliteitsgerichte houding; een heldere en open wijze van communiceren; analytisch inzicht, goede adviesvaardigheden en een realistisch beoordelingsvermogen; nauwgezetheid en verantwoordelijkheidsgevoel; stressbestendigheid in conflictueuze situaties en onder tijdsdruk. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan tot uiterlijk 18 mei a.s. contact op met Judith Steinfort via of 079–363 19 19.
    1 broker | t/m 31 december 2018 met optie tot verlenging | 24 uur | startdatum: 18 juni 2018
  • INTERIM BEDRIJFSJURIST

    5 dagen geleden

    Een relatie van Yacht (milieubedrijf) - Apeldoorn

    Onze opdrachtgever, een milieubedrijf van formaat, heeft voor een periode van 6 maanden behoefte aan extra juridische capaciteit. We zoeken daarvoor een zware interim bedrijfsjurist met ruime ervaring binnen het ondernemingsrecht en contractenrecht.  Je takenpakket omvat de volgende werkzaamheden, die in meer of mindere mate aan de orde zijn bij invulling van de tijdelijke rol. Het verder ontwikkelen van het juridisch beleid en compliance beleid op relevante rechtsgebieden (milieu-, overeenkomsten-, rechtspersonenrecht, aanbestedingsrecht, mededingingsrecht, financieel recht e.d.). Verantwoordelijk voor advisering over het aangaan en naleven van maatwerken standaard overeenkomsten op de voor de opdrachtgever relevante rechtsgebieden. Verantwoordelijk voor de juridische ondersteuning bij de verkoop van  het bedrijf. Werkt daarbij nauw samen met de directie en de afdeling Strategische projecten en externe adviseurs. Zorg dragen voor een optimale juridische structuur van de onderneming in relatie tot het vastgesteld juridische beleid. Verantwoordelijk voor het Secretariaat van de vennootschap. Het onderhouden van relatienetwerken en vertegenwoordigen de onderneming bij overheden, aandeelhouders, gerechtelijke instanties, notarissen en advocaten. Het voeren van juridische procedures zo nodig bijgestaan door advocaten. Het toezien op de naleving van relevante wet- en regelgeving.
    1 broker
  • JURIDISCH BELEIDSMEDEWERKER HANDHAVING

    5 dagen geleden

    Gemeente - Regio Noord-Holland

    Als juridisch (beleids)medewerker handhaving ben je verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van handhavingsprocedures- en beleid. Je hebt al enkele jaren ervaring op de rechtsgebied. Als juridisch (beleids)medewerker handhaving adviseer je directe collega’s, collega  afdelingen, het management en het college van B&W op het gebied van handhaving en algemene (beleids)ontwikkelingen. Je ondersteunt toezichthouders en stelt handhavingsbeschikkingen op. Je begeleidt en ondersteunt de behandeling van handhavingsbeschikkingen in bezwaar en (hoger) beroep. Je stelt beleid op en stemt zaken af in de keten van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Je hebt een (ongevraagde) signaalfunctie als het gaat om de juridische gevolgen van beleid en besluiten en treft waarborgen voor de (juridische) kwaliteit van besluitvorming en communicatie.   Je hebt in deze veelzijdige functie veel contact met in- en externe partijen. Samen met vier collega’s vorm je een team van zelfstandige professionals, die voor elkaar én de collega toezichthouders klaarstaan. Iedere casus is weer anders, je moet soms puzzelen en zaken uitpluizen. Dat maakt deze functie zo verantwoordelijk en veelzijdig. Daarnaast draai je mee in het juristenpiket.  
    1 broker
  • JURIDISCH MEDEWERKER KLACHTEN & HANDHAVING

    5 dagen geleden

    Onbekend - Tilburg

    18 Einddatum: 31-12-2018 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 24 Sluitingsdatum: 24-5-2018 om 16:00 uur Wat doen wij? Bij de organisatie werken zo’n driehonderd deskundige collega’s aan een schoon milieu, een veilige en aangename woon- en werkomgeving en een duurzame regio. Met onze specialistische milieukennis leveren we een belangrijke bijdrage aan het realiseren van de ambities van onze opdrachtgevers en een evenwichtige ontwikkeling van de regio. Help jij ons om die lokale en regionale ambities te verwezenlijken? Wat doe jij? Je adviseert collega’s en opdrachtgevers over juridische aspecten van toezicht en handhaving. Je toetst de naleving van beleid en wet- en regelgeving bij de uitvoering. Je bewaakt en bevordert de juridische samenhang van advies en uitvoering. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt of adviseert onze opdrachtgevers zo nodig bij bezwaar- en beroepprocedures. Je volgt alle relevante ontwikkelingen, waaronder het omgevingsrecht, en vertaalt de gevolgen ervan voor beleid en uitvoering.
    1 broker | 24 uur | startdatum: 18-6-2018 | einddatum: 31-12-2018 | deadline: 24-5-2018
  • FUNCTIONARIS OM SCRUM

    6 dagen geleden

    Onbekend - 's-Gravenhage

    18 Einddatum: 1-2-2019 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 32 Sluitingsdatum: 25-5-2018 om 09:00 uur Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden Onderdeel van het project is de ontwikkeling van een nieuw systeem: OMZIS. Hiervoor is een ontwikkelteam aangesteld dat via scrum-methodiek dit systeem ontwikkelt. Werkzaamheden die verwacht worden van deze functionaris: het ondersteunen van de vraagarticulatie door de gebruikers binnen het OM en in de keten; het vertalen van de vraagarticulatie naar benodigde functionaliteiten in het nieuwe systeem. Dit zowel voor de functionaliteiten die voor het OM nodig zijn als die in ketenverband ontwikkelt dienen te worden; uitvoeren van een PIA op het huidige proces en een voorstel doen voor eventueel te nemen maatregelen; ondersteunen van de uitvoering van een PIA voor het nieuwe werkproces (1) na implementatie van OMZIS en (2) na inwerktreding Wvggz in 2020; overzichten bijhouden van bovenstaande activiteiten zodat inzichtelijk is welke onderwerpen nog nader uitgewerkt moet worden, waar een besluit over genomen moet worden, enzovoort. Bovenstaande werkzaamheden vinden plaats in nauw overleg met de programmamanager, projectleider Implementatie, projectleider ICT en het scrumteam. Daarnaast zal in onderling overleg aanvulleden werkzaamheden opgepakt worden die aansluiten bij bovenstaande.
    1 broker | 32 uur | startdatum: 6-6-2018 | einddatum: 1-2-2019 | deadline: 25-5-2018
  • JURIDISCH MEDEWERKER VERGUNNINGVERLENING

    1 week geleden

    Onbekend - Tilburg

    1-06-2018 Einddatum: 11-12-2018 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 28-36 Sluitingsdatum: 23-05-2018 om 09:30 uur Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling en adviseert over de juridisch aspecten van vergunningverlening. Je past procedures, richtlijnen en regelgeving toe in opdracht van de opdrachtgever binnen de juridische beleid- en beheerterreinen. Je toetst de naleving van beleid en wet- en regelgeving bij de vergunningverlening. Je bewaakt en bevordert de juridische samenhang van advies en uitvoering. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt of adviseert onze opdrachtgevers zo nodig bij bezwaar- en beroepprocedures.
    1 broker | 28-36 uur | startdatum: 01-06-2018 | einddatum: 11-12-2018 | deadline: 23-05-2018
  • Juridisch adviseur vergunningverlening

    1 week geleden

    Onbekend - Noord-Brabant

    n onze opdrachtgevers, een omgevingsdienst, zoeken wij een juridisch adviseur vergunningverlening. Functieomschrijving je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling en adviseert over de juridisch aspecten van vergunningverlening; je past procedures, richtlijnen en regelgeving toe in opdracht van de opdrachtgever binnen de juridische beleid- en beheerterreinen; je toetst de naleving van beleid en wet- en regelgeving bij de vergunningverlening; je bewaakt en bevordert de juridische samenhang van advies en uitvoering; je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt of adviseert de opdrachtgever zo nodig bij bezwaar- en beroepsprocedures. Eisen een afgeronde bestuursrechtelijke juridische wo-opleiding, aangevuld met specialistische opleidingen op het gebied van de Wabo; juridische werkervaring binnen het vakgebied vergunningverlening; ervaring met het functioneren van een bestuurlijke organisatie; organisatie- en omgevingsbewustzijn; een flexibele en klantgerichte houding; een heldere en open wijze van communiceren; analytisch inzicht, goede adviesvaardigheden en een realistisch beoordelingsvermogen; nauwgezetheid en verantwoordelijkheidsgevoel; stressbestendigheid in conflictueuze situaties en onder tijdsdruk. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan uiterlijk 18 mei a.s. contact op met Nancy Keesmaat via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 6 maanden met optie tot verlenging | 28 - 36 uur | startdatum: 11 juni 2018
  • Junior recruiter / consultant (40 uur)

    1 week geleden

    Onbekend - Dordrecht

    Je neemt met een senior consultant de dag door. Afhankelijk van de prioriteiten die dag behoren de volgende taken tot je werkzaamheden: Je beoordeelt binnengekomen aanvragen van opdrachtgevers. Je werkt het wervingsprofiel uit en alles wat hierbij hoort om de juiste kandidaat te werven. Je zoekt naar kandidaten die passen bij de betreffende opdracht. Je zoekt dagelijks naar geschikte kandidaten voor toekomstige opdrachten. Je belt met kandidaten om hun interesses en beschikbaarheid af te stemmen. Je adviseert de kandidaten om de juiste kennis en ervaring te benoemen in hun cv. Je bereidt kandidaten voor op het sollicitatiegesprek. Je bent aanwezig bij sollicitatiegesprekken en leert deze zelfstandig te voeren. Je gaat met kandidaten in gesprek over salarisafspraken en arbeidsvoorwaarden. Je presenteert geschikte kandidaten bij je opdrachtgever. Je volgt de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en deelt deze ervaringen en analyses met je collega’s en opdrachtgevers. Je bent na je inwerkperiode verantwoordelijk voor het begeleiden van externe medewerkers. Eisen  Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding. Je hebt minimaal 6 maanden ervaring binnen de arbeidsbemiddeling of 1 jaar ervaring in een commerciële functie. Je hebt bij voorkeur ervaring met het zoeken van kandidaten middels jobboards en LinkedIn. Je bent resultaatgericht, analytisch en besluitvaardig. Je bent representatief, assertief en communicatief sterk. Je bent flexibel en beschikt niet over een 9-tot-5-mentaliteit. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Je bent in het bezit van een rijbewijs. Wat bieden wij Een leuke informele werkomgeving. Een goed en marktconform salaris. Een inwerktraject en deelname aan ons interne ontwikkelingsprogramma. Directe begeleiding door een senior consultant. Groei naar een zelfstandige medior en daarna senior rol, met bijbehorende (financiële) ontwikkeling en een bonusregeling.
    1 broker | 40 uur