Finance opdrachten | 61 opdrachten
  • Freelance Financieel Adviseur / Coördinator Jaarrekening Overheid

    4 dagen geleden

    Onbekend - Regio Utrecht

    Wij hebben een interim opdracht vacant bij de overheid voor een Freelance Financieel Adviseur die als Coördinator zorgt dat de jaarrekening 2021 tijdig en kwalitatief goed wordt opgeleverd. Start 3 januari 2022, 36 uur per week. Opdracht voor 6 mnd. Regio Utrecht. Functie Je gaat de financieel adviseur die de trekker is van het jaarrekening traject ondersteunen. Jouw belangrijkste taken hierbij zijn: Verbeteren van de jaarrekening, specifiek het financiële deel Bewaken van de kwaliteit van het jaarverslag, tekstueel en inhoudelijk Inrichten, uitzetten en bewaken van de op te leveren documentatie aan de accountant (LOTS lijst) Aanjagen van de aanleveringen van onderbouwingen, bewaken van de kwaliteit hiervan Inrichting van de applicatie waarmee we het jaarverslag opbouwen (LIAS)
    1 broker
  • Freelance Financial Controller

    4 dagen geleden

    Onbekend - Noord-Brabant

    Bij een van onze opdrachtgevers, een internationaal technologiebedrijf, hebben wij een opdracht voor een Freelance Financial Controller. De start is 1 november voor de duur van 3 maanden. De functie is in principe fulltime, 32 uur is bespreekbaar.  Functie In deze rol ben je verantwoordelijk voor een effectieve en correcte administratie. Taken die bij de rol horen van de Interim Financial Controller zijn dossier opbouw, voorbereiding van de jaarafsluiting, zorg dragen voor balans dossiers, sparren met de accountants, voorraad beheer. De finance afdeling bestaat uit nog 3 personen waar jij een coachende rol over hebt.  - 32-40 uur per week - Noord-Brabant (werken op kantoor) - Per november voor de duur van 3 maanden
    1 broker
  • Freelance IT Manager

    4 dagen geleden

    Onbekend - Regio Amsterdam

    Onze opdrachtgever, een internationale speler in reclame, marketing en communicatie, heeft een mooie opdracht voor een Freelance IT Manager. Deze opdracht ontstaat door het vertrek van de huidige IT Manager. Gezien de lopende SAP S/4 HANA implementatie ligt er gelijk een mooie uitdaging. Het betreft een opdracht voor circa 12 maanden op basis van minimaal 32 uur per week, maar bij voorkeur fulltime. Start is zo snel als mogelijk en uiterlijk half november. Functie In samenspraak met de moedermaatschappij, door middel van automatisering zorgdragen voor het algeheel goed functioneren van de IT omgeving teneinde de continuïteit van de bedrijfsvoering van onze opdrachtgever te waarborgen. Door het optimaal afstemmen van processen, applicaties en infrastructuur bijdragen aan de strategische ontwikkeling van de organisatie. Verantwoordelijk voor zowel het dagelijks beheer, leidinggeven aan de IT afdeling en de adequate uitvoering van projecten binnen de organisatie. De IT afdeling bestaat uit een tweetal junior business analisten/ helpdesk functionarissen in vaste dienst en een infrastructuur specialist en een data specialist die niet in vaste dienst zijn, maar waar veel mee wordt samengewerkt. je rapporteert in deze rol hiërarchisch aan de Financieel Directeur, maar via een functionele lijn ook aan de Managing Director Nederland. De SAP S/4 Hana implementatie loopt op dit moment al, dus het is prettig wanneer je daar ervaring mee hebt en dat dossier direct over kan nemen van de huidige IT Manager. Dit project wordt aangestuurd vanuit het HQ in het buitenland, waarbij de uitdaging zit in het feit die samenwerking goed te begeleiden, maar ook het Nederlandse belang met een aantal specifieke eisen te borgen. Taken: Continuïteit en veiligheid: Verantwoordelijk voor het waarborgen van de continuïteit van de bedrijfsvoering middels het beveiligen van het netwerk, de applicaties en data. Leidinggeven: Aansturen IT team, sturen op resultaten en ontwikkelen van medewerkers. Leidinggeven aan IT projecten. Bedrijfsprocessen ontwikkelen: Verantwoordelijk voor het automatiseren van bedrijfsprocessen en de implementatie hiervan. Adviseren en begeleiden van gebruikers op automatisering gebied. Bedenken en uitvoeren van projecten. Systeem- en applicatiebeheer: Verantwoordelijk voor de inrichting van de IT infrastructuur en de implementatie/ontwikkeling van bedrijfsspecifieke applicaties. Onderhandelen, contacten onderhouden met en het begeleiden van derde partijen. Verantwoordelijk voor de aanschaf van hard- en software. Budgettering en rapportage: Verantwoordelijk voor de IT uitgaven en het opstellen van budgetten. Onderhouden contacten met buitenlandse collega’s en overleg/rapportage op IT gebied met/aan de aandeelhouder.
    1 broker
  • Freelance jaarrekening specialist

    4 dagen geleden

    Onbekend - regio Schiphol

    Voor onze opdrachtgever, een internationale gespecialiseerde retailorganisatie, komen wij graag in contact met een jaarrekening specialist. De opdracht start op korte termijn. Fulltime voor 3 maanden. Werken op locatie. Functie De opdracht is mede ontstaan omdat er nog geen nieuwe collega is gevonden binnen het control team. Het jaareinde proces komt weer in zicht en daarom zijn ze op zoek naar iemand met ervaring met maand- en jaarafsluitingsprocessen. De Finance afdeling bestaat uit een team van accounting specialisten en (business) controllers die tijdens de afsluiting intensief samenwerken. Deze rol zal in het team van control zijn waarbij de nadruk expliciet ligt op de maand en jaarafsluiting. 
    1 broker
  • Freelance Jaarrekeningen Specialist

    4 dagen geleden

    Onbekend - Regio Eindhoven

    Voor een opdrachtgever in de regio Eindhoven hebben we een opdracht voor een ervaren jaarrekeningen specialist voor een opdracht van zo'n 3-4 maanden, fulltime. Start asap Organisatie Opdrachtgever is een succesvolle groep bedrijven in de metaal industrie Functie Je bent verantwoordelijk voor een soepel lopend geconsolideerde jaarrekeningen traject op groepsniveau.  Je bereidt audit in december voor, stemt af met de accountants Je draagt bij aan verbetering van de cashflow / werkkapitaal forecasting Je haalt de informatie met name uit Lucanet en Excel
    1 broker
  • Freelance Jaarrekening Specialist

    1 week geleden

    Onbekend - Onbekend

    Bij één van onze opdrachtgevers, een beurgenoteerde onderneming, hebben wij een opdracht voor een Freelance Reporting / Jaarrekening Specialist (SAP BPC). De start is in overleg, op korte termijn, fulltime voor de duur van ongeveer 6 maanden. Functie In deze rol ben je verantwoordelijk voor het opstellen van verschillende jaarrekeningen aan de hand van Dutch GAAP en/of IFRS. Tevens ondersteun je één van de teamleden bij de consolidatie. Je maakt onderdeel uit van het accounting - reporting team en bent zelf verantwoordelijk voor een aantal rapportages van onderliggende werkmaatschappijen. Om deze opdracht goed uit te kunnen voeren heb je enkele jaren ervaring opgedaan binnen een accountantskantoor en daarna je kennis verder ontwikkeld binnen het bedrijfsleven.
    1 broker
  • Freelance Finance Director Supply Chain

    1 week geleden

    Onbekend - Amsterdam region

    For our client, a large international company, we would like to get in touch with a Finance Director for their global supply chain unit. Starting a.s.a.p. for 3-6 months, with possible extension. Fulltime hybrid role. Functie In this executive finance role, reporting to the global CFO, you are responsible for the global supply chain. Managing a global team of financials from HQ, you will be responsible for Planning and Control and the Budget and forecast 2022 processes. Next to that, you will take part in several running (change) projects in operational excellence and other topics as a steering committee member. You will be the finance business partner for two ExCo members.
    1 broker
  • Freelance Business Controller

    1 week geleden

    Onbekend - regio Utrecht

    Voor onze opdrachtgever, een organisatie op het gebied van arbodiensten, komen wij graag in contact met een freelance business controller. Start van deze opdracht is uiterlijk begin november op fulltime basis. Hybride werken. Functie In deze rol ben je samen met een collega business controller verantwoordelijk voor een van de business units. Je rapporteert direct aan de CFO en bent de sparringpartner voor de businessmanagers. Je zorgt voor de maandelijkse rapportages en hebt bij de afsluiting veel contact met de contract- en facturatie administratie. Het is een organisatie in de dienstverlening die werkt op basis van abonnementen en uren. Naast de dagelijkse en maandelijkse control werkzaamheden, neem je ook deel aan diverse projecten waaronder een nog te starten project voor de implementatie van een nieuw verzuimsysteem. 
    1 broker
  • Freelance Business Controller / Realisatie Asset

    1 week geleden

    Onbekend - Onbekend

    Bij een van onze opdrachtgevers loopt een technisch asset project in de engineeringsfase en hebben wij een opdracht voor een ervaren Freelance Business Controller. De start is 1 november voor een periode van minimaal 6 maanden. Op dit moment wordt er nog veel vanuit huis gewerkt voor deze opdrachtgever.  Functie Onze opdrachtgever bevindt zicht in de engineeringsfase voor de realisatie van een Asset. De projecten organisatie wordt momenteel opgetuigd en jij neemt de Business Control kant van het project voor je rekening. Onderdelen die binnen jouw scope vallen zijn de volgende: Vanuit de control en finance kant de inkoop organisatie inrichten; (tender fase, reporting) Inrichten van de financiële business rapportage ten behoeve van het project; Rapportage methodiek naar aandeelhouders implementeren; Eerste aanzet  maken en organiseren van verzekering, financieringen en tax issues binnen het project.
    1 broker
  • Freelance PMO'er voor meerdere risk projecten bij Bank

    1 week geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Freelance PMO'er voor meerdere risk projecten bij een Bank. Start van de opdracht is oktober of november voor de duur van minimaal 6 maanden op full time basis (deels remote, deels op locatie). Functie Onze opdrachtgever is bezig met een grootschalig transitie programma om van DNB naar ECB toezicht over te gaan. Binnen de afdeling Modelling spelen meerdere risk/modelling projecten zoals de IRB modellen die op het gebied van Governance, Beleid en Documentatie moeten worden aangescherpt. Als Freelance PMO'er vorm jij de verbindende schakel tussen de verschillende teamleden en bewaak je de voortgang van de verschillende projecten, draag je zorg voor de juiste afstemming en help je met het stellen van prioriteiten. Tevens zal je als "rechthand" van het Head of Modelling diverse ad hoc zaken coördineren en/of uitzoeken.
    1 broker
  • Freelance HR administratie / Payroll Specialist

    1 week geleden

    Onbekend - Zuid-Holland

    Freelance HR / payroll administratie medewerker. Bij voorkeur ervaring met AFAS en/of Workday. Opdracht voor 4-6 maanden, Part-Time is mogelijk. Functie - 500 medewerkers; - internationale payroll; Inlichtingen Deze (zzp interim) freelance opdracht procedure, met nummer 9781  wordt behandeld vanuit ons kantoor in Rotterdam. Telefoon 010-2897666. Indien je enthousiast bent geworden en jouw profiel sluit aan bij de eisen voor deze opdracht, dan zien wij graag jouw actuele (opdrachtgerichte) CV en motivatie per mail tegemoet. Uiteraard worden alle reacties strikt vertrouwelijk behandeld. Je ontvangt na reactie op deze opdracht een bevestiging per email. Interesse in een andere freelance interim finance of IT opdracht? Klik op Onze opdrachten Bezoek onze homepage Sluitdatum 15/11/2021 Teru
    1 broker
  • Freelance (Business) Controller

    1 week geleden

    Onbekend - Combinatie NoordHolland en thuiswerken

    Namens onze opdrachtgever (in de logistieke/operations/productie omgeving), komen wij graag in contact met een Freelance (Business) Controller. Start van deze Interim Opdracht is oktober of november voor circa 4 dagen per week en voor circa 6 maanden. Onze opdrachtgever heeft vrijdag 22 oktober in de middag vrijgehouden voor interviews met geschikte kandidaten, bij voorkeur op locatie en indien dit niet mogelijk is per Teams Meeting. Functie In deze rol wordt je de rechterhand van de Regiocontroller en ondersteun je hem met de maandrapportages, de forecasts, cost control en budgetten. Je bent gesprekpartner voor de Manager Operations en de Manager Projecten & Implementatie en enkele vestigingsmanagers. Een belangrijke taak is het helpen opbouwen en verbeteren van rapportages en dasboards. Ook zijn er enkele business cases die jij financieel doorrekent en kritisch bekijkt.
    1 broker
  • Freelance Project Manager IT Security

    1 week geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Freelance Project Manager IT Security. Start van de opdracht per 1 nov voor de duur van minimaal 6 maanden op full time basis. Functie De opdrachtgever is een grote organisatie in groenten en fruit die momenteel in transitie is om tot een ISO27001 certificering te komen. De certificering is daarbij een middel maar zeker niet het doel. Het doel is het verhogen van de awareness en de volwassenheid inzake security van de gehele organisatie.  Als Freelance Project Manager IT Security ben je verantwoordelijk voor security verhogende maatregelen en plannen / noodscenario's / playbooks om de business continuïteit veilig te stellen bij calamiteiten. Je schakelt en verbindt daarbij op alle levels (strategisch, tactisch en operationeel).   Je weet goed en pragmatisch infrastructurele mitigerende maatregelen en oplossingen te bieden (bijvoorbeeld bij wachtwoord beheer, netwerk segmentaties, offline back-ups) en weet goed opvolging te geven aan de uitkomsten van diverse Pen-testen.
    1 broker
  • (Aankomend) Manager HR (Retail)

    1 week geleden

    Onbekend - Regio Utrecht

    Voor een van onze klanten in de retail sector zijn wij op zoek naar een (aankomend) Manager HR. Je bent lid van het MT. Het betreft een full time functie voor 40u. De standplaats is in het midden van het land en je bezoekt ook de winkels. Onze klant wil graag iemand in loondienst aannemen. Starten via een interim constructie en daarna in dienst treden is ook mogelijk. Functie Onze cliënt betreft een gerenommeerd familiebedrijf met een solide financiële basis. Je komt te werken in de business unit Retail. De winkels opereren onder een bekende naam, zijn 7 dagen per week open en zijn zowel fysiek als online te bezoeken. De manager HR is lid van het management team en je stuurt een klein team aan. Binnen het MT waait een frisse- en ondernemende wind. Je bent zowel strategisch, tactisch als operationeel betrokken bij de business. Er worden veel initiatieven ondernomen om zo elke dag weer een stukje beter te worden. De sfeer is informeel en heel prettig. Een omgeving waar je veel kunt leren en ontwikkelen. De voorkeur gaat uit naar een HR Manager met circa 5 jaar ervaring, maar een HR professional die na één of twee carrière stappen nu een leidinggevende rol ambieert, is ook zeer zeker bespreekbaar. Dan moet je wel werkervaring hebben in retail, horeca en/of hotellerie.
    1 broker
  • Freelance Financial Controller/ Accountant Regulatory Reporting (OneSumX/ LCR- ALMM)

    1 week geleden

    Onbekend - Regio Rotterdam

    Van een van onze opdrachtgevers, een bancaire instelling in de regio Rotterdam, verwachten we op zeer korte termijn een ondersteuningsverzoek te ontvangen voor een Freelance Senior Financial Accountant Regulatory Reporting (OneSumX/ LCR/ ALMM). De werkzaamheden zullen bestaan uit het ondersteunen van het opstellen/ analyseren/ documenteren van met name prudentiele rapportages. Start zo spoedig mogelijk. Fulltime, maar 4 dagen is bespreekbaar. Voornamelijk vanuit huis werken. Functie - Liquidity reporting (DNB/ ECB) - Ervaring bij een bank- - Werkzaamheden: testen van de LCR rapportages in OneSumX - Must: regelgeving kennis van LCR/ ALMM, IRS/ CCIRS - Voorkeur kennis van OneSumX
    1 broker