Finance opdrachten | 52 opdrachten
  • Freelance Project Controller (Hogeschool)

    28 minuten geleden

    Onbekend - Onbekend

    Van een van onze opdrachtgevers hebben wij een nieuwe interim aanvraag ontvangen voor een Freelance Project Controller met veel kennis van subsidietrajecten. Starten per direct voor de duur van meerdere maanden, 4 dagen per week. Functie - Opstellen van de meerdere projectbegrotingen, inrichten van het projectbeheer en zorgdragen voor periodieke project- en managementrapportages van bestaande en nieuwe projecten; - Advisering over kosten- en risicobeheersing, afgezet tegen de projectdoelen en –voortgang, is hierbij cruciaal; - Veel projecten vinden plaats met gebruikmaking van subsidies. Als projectcontroller wordt van u verwacht dat u zorg draagt dat voldaan wordt aan de subsidievereisten; - Aanspreekpunt bij de project- audit door de externe accountant; - Betreft volledige controllerstaken m.u.v. front-office taken.
    1 broker
  • HR Manager / Senior HR Business Partner

    28 minuten geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie De HR Manager / HR Business Partner heeft onder ander de volgende taken: Ondersteuning van de verschillende management teamleden/managers bij het sturen en leiden van hun team in ontwikkelings- en veranderprocessen; Je bent de strategische en tactische gesprekspartner voor de verschillende managers, je daagt uit en coacht ze; Je snapt de dynamiek van de productie-omgeving en je wijzigt je planning à la minute om voorrang te geven aan andere prioriteiten; Meedenken en ontwikkelen van een personeelsstrategie die ons helpt de gestelde doelen en ambitie te behalen. Je denkt creatief maar onderbouwt dit met data; Je levert een actieve bijdrage aan HR-beleid en instrumenten; Ondersteuning bij verschillende HR-projecten.
    1 broker
  • Freelance Financial Analyst Consolidation + Reporting (IFRS/ SAP BPC)

    6 uur geleden

    Onbekend - Onbekend

    Van een van onze opdrachtgevers hebben we een nieuw interim- verzoek ontvangen voor een Freelance Financial Analyst Consolidation & Reporting (IFRS/ SAP BPC), starten per direct. Eventuele inzet via Steens & Partners zou bij wederzijdse tevredenheid bij grote voorkeur dienen uit te kunnen monden in een vast/ permanent dienstverband bij onze opdrachtgever.  Aanbod Marktconform. Inlichtingen Deze procedure, met nummer wordt behandeld vanuit ons kantoor in Amsterdam / Eindhoven / Rotterdam. Telefoon 020-3013590 / 040-2350054 / 010-2897666. Indien je enthousiast bent geworden en jouw profiel sluit aan bij de eisen voor deze opdracht, dan zien wij graag jouw actuele (opdrachtgerichte) CV en motivatie per mail tegemoet. Uiteraard worden alle reacties strikt vertrouwelijk behandeld. Je ontvangt na reactie op deze opdracht een bevestiging per email.
    1 broker
  • Medior Business Controller a.i.

    7 uur geleden

    Onbekend - Onbekend

    Binnen Finance & Risk zijn is men bij Business Control ervoor verantwoordelijk dat we  bedrijfseconomische vraagstukken signaleren en uitwerken die leiden tot (on)gevraagde advisering aan directie en management.  Enkele voorbeelden:   We signaleren en bedrijfseconomische vraagstukken voor de verschillende bedrijfsonderdelen en de groep als geheel en werken deze uit, waarbij we risico, rendement en kapitaal in samenhang bezien. We participeren in strategische initiatieven, zoals samenwerkingsverbanden, ontwikkeling van nieuwe proposities en veranderprojecten.  We beoordelen van business-cases en bewaken projecten (benefit-tracking). Ook monitoren we de winstgevendheid van producten en participeren specifiek vanuit kostenperspectief in de vaststelling dan wel aanpassing van tarieven. ‘Activity based costing’ vormt daarbij ons uitgangspunt.  De functie van Medior business controller brengt de financiële stuurinformatie samen in periodieke stuurrapportages en een geconsolideerd budget en zorgt dat benodigde cijferinformatie van binnen en buiten het team beschikbaar komt. Daarnaast ondersteunt de Medior business controller het team met inzicht in belangrijke ontwikkelingen in de kosten en de organisatie van rapportage- en budgetprocessen. De Medior business controller heeft een aantal stafafdelingen als aandachtsgebied. Je bereidt periodieke groeps- en commerciële rapportages voor ten behoeve van cijferbesprekingen. Je werkt hierbij nauw samen met collega Senior business controllers en de Manager business control Je ondersteunt het team Business control bij het opstellen van het (meerjaren)budget en forecasts. Je zorgt hierbij voor accurate consolidatie van budgetcijfers en ondersteunt het proces met het uitwerken van (blauwdruk) presentaties en formats Je stelt maandelijks kosten- en FTE rapportages op en analyseert verschillen ten opzichte van budget en draagt daarbij zorg voor het actueel houden van de ‘Activity Based Costing’ allocatiesleutels Als Medior business controller vervul je een verbindende schakel tussen de afdeling Business Control en de afdelingen Financiële administratie & verslaglegging en Ledeninformatie en analyse bij het verzamelen van financiële en niet financiële cijfers voor belangrijke stuurrapportages maandgroepsrapportages en kwartaalrapportages ten behoeve van de RvC Je bent verantwoordelijk voor de planning van de maandelijkse cijferbesprekingen en bewaakt de voortgang van het rapportageproces ten opzichte van de planning Je ondersteunt de stafafdelingen Change ICT & Inkoop, Finance, Performance & Risk, HRM en Hoofddirectie met het opstellen en afstemmen van de maandelijkse rapportages Je identificeert verbetermogelijkheden in het rapportage- en budgetproces en voert verbeteringen door.
    1 broker
  • Freelance Hoofd Administratie & AO/IC Specialist

    7 uur geleden

    Onbekend - Regio Utrecht

    Voor onze opdrachtgever, een vooraanstaand media bedrijf in de Randstad, zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Hoofd Administratie en tevens AO/IC Specialist. De organisatie is door verschillende wijzigingen en overnames op het punt om zelfstandig haar volledige administratie te gaan voeren. Wij zoeken de ervaren senior financial die onze klant gaat helpen met het volledig op- en inrichten van hun financiële organisatie. Zo snel mogelijk starten, ervaring in de media en full time beschikbaar voor een periode van circa 6 maanden (met optie tot verlenging). Functie De rol bevat een aantal onderdelen;  De huidige administratie en processen hierin in kaart brengen Het gewenste proces in kaart brengen (en wensen inventariseren bij de stakeholders) Voorstel doen tot inrichting en toetsen bij moeder bedrijf Toetsen en implementeren A/O en deze vastleggen (ook voor overdracht) Rapportages opzetten en systemen inrichten voor de juiste stuur informatie
    1 broker
  • Freelance Internal IT Auditor

    7 uur geleden

    Onbekend - Randstad

    Bij een van onze opdrachtgevers hebben wij een opdracht voor een Freelance Internal IT Auditor. De start is begin april voor de periode van minimaal 3 maanden. Functie In deze Interim functie voer jij IT Audits uit op het gebied van o.a.: Data Governance; Cloud migraties; IT Security.
    1 broker
  • IT Auditor

    7 uur geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie De voornaamste werkzaamheden bestaan uit het beoordelen van de effectiviteit van de geïmplementeerde beheersmaatregelen en de beheersing van de belangrijkste risico’s. Verder participeer je in strategisch relevante projecten binnen onze opdrachtgever. Focus ligt hierbij op het faciliteren van audits, op het gebied van Data Governance, migraties naar de Cloud en IT security.
    1 broker
  • Freelance P2P Proces Manager

    1 dag geleden

    Onbekend - Randstad

    Bij één van onze opdrachtgevers hebben wij een opdracht voor een Freelance Freelance P2P Proces Manager. De start is per direct voor de periode van 3 - 6 maanden.  Functie Realiseren en documenteren van wijzigingen in het systeem en daarnaast het informeren, instrueren en begeleiden van de gebruikersorganisatie voor een optimaal gebruik van systemen. Adviseren en voorzitten van het P2P gebruikersoverleg en initiëren en onderhouden van overlegstructuren met de business en met de afdeling ICT. Functioneel testen van nieuwe systeemonderdelen en regievoering op gebruikers acceptatietesten. Maken van werkinstructies en ondersteunen van de gebruikers (key-users) in geval van complexe vraagstukken. Bewaken van de samenhang, uniformiteit en afstemming over de ontwikkelde processen, ondersteunende processen en integratie tussen systemen. Initiëren van maatregelen ten aanzien van het gebruik van systemen en informatievoorzieningen en ondersteuning bij incidentmanagement. Ontwikkelen en verbeteren van de uitvoering van P2P processen en bijbehorende kaders, methoden en werkwijzen. Het beheren en verhogen van kwaliteit van de stamdata en bedrijfsregels. Het stellen van gevalideerde content (interne & externe catalogi, bestelformulieren).
    1 broker
  • Procesmanager P2P

    1 dag geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Je voert het procesmanagement en functioneel beheer van de Purchase-to-Pay (P2P) oplossingen uit en stemt de geboden functionaliteit af met de gebruikersorganisatie; Je maakt het systeem begrijpelijk voor de gebruikers en zorgt voor het optimale gebruik van het systeem; Je zorgt ervoor dat leveranciers integreren in het P2P proces en hebt de regie over de content die in de P2P inrichting wordt aangeboden; Daarnaast onderhoud je nauw contact met verschillende business partners binnen de organisatie en de IT afdeling om verbeteringen te realiseren; Realiseren en documenteren van wijzigingen in het systeem en daarnaast het informeren, instrueren en begeleiden van de gebruikersorganisatie voor een optimaal gebruik van systemen Adviseren en voorzitten van het P2P gebruikersoverleg en initiëren en onderhouden van overlegstructuren met de business en met de afdeling ICT; Functioneel testen van nieuwe systeemonderdelen en regievoering op gebruikers acceptatietesten; Maken van werkinstructies en ondersteunen van de gebruikers (key-users) in geval van complexe vraagstukken; Bewaken van de samenhang, uniformiteit en afstemming over de ontwikkelde processen, ondersteunende processen en integratie tussen systemen; Initiëren van maatregelen ten aanzien van het gebruik van systemen en informatievoorzieningen en ondersteuning bij incidentmanagement; Ontwikkelen en verbeteren van de uitvoering van P2P processen en bijbehorende kaders, methoden en werkwijzen; Het beheren en verhogen van kwaliteit van de stamdata en bedrijfsregels.
    1 broker
  • Freelance Business Controller

    1 dag geleden

    Onbekend - Omgeving Amsterdam

    Voor onze opdrachtgever, een vooraanstaande groothandel met landelijke dekking, zijn we per direct op zoek naar een Senior Business Controller die ervaring heeft met implementatie van SAP. De organisatie groeit, er zijn een tweetal vacatures in het team en SAP wordt uitgerold, op basis waarvan deze extra capaciteit hard nodig is. Zo snel mogelijk starten, branche ervaring en full time beschikbaar voor een periode van circa 6 tot 12 maanden. Functie Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van financiële rapportages, voor de analyse daarvan en voor het verbeteren van dergelijke rapportages. Je denkt vanuit het klantbelang en je faciliteert de business met jouw analyses en rapportages. Je hebt ervaring met business intelligence en je weet hoe je dat kunt inzetten om het management te ondersteunen in het nemen van de juiste beslissingen. Je hebt daarnaast ervaring met SAP en met het implementeren daarvan. Je begrijpt wat de impact is van de inrichting van SAP op de business, op het werkkapitaal etc. Je werkt samen in een team van business controllers en analisten en je rapporteert aan de financieel directeur.
    1 broker
  • Azure Cloudbeheerder – Interim –

    3 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Binnen het IT domein zijn op dit moment diverse cloud oplossingen aanwezig, waaronder een Azure omgeving. We zijn op zoek naar Cloudbeheerder die de Azure omgeving technisch beheert en op aanvraag van andere teams nieuwe componenten deployed. Daarnaast ben je als Cloudbeheerder verantwoordelijk voor het opstellen van standaarden voor de inrichting van de omgeving en deze te implementeren (inclusief security aspecten). Dit alles zodat een migratie naar een managed IaaS provider eenvoudig verloopt. Belangrijk is dat jij als Cloudbeheerder plezier hebt in jouw werk en de samenwerking met het team. Jij bent Iemand die snapt dat communicatie de belangrijkste verantwoordelijkheid is en daar constant aandacht aan geeft. Je kent de actuele ontwikkelingen op het beheren van Azure omgevingen en bent in staat om standaards op te stellen en deze ook te realiseren. Je bent niet alleen een gericht op de techniek maar ook een ervaren solution architect op het cloud gebied. Tevens ben je communicatief vaardig en versta je de kunst op verschillende niveaus uit te leggen wat waarom nodig is.
    1 broker
  • Purchase-to-Pay Process manager

    4 dagen geleden

    Onbekend - Rotterdam

    Je voert het procesmanagement en functioneel beheer van de Purchase-to-Pay (P2P) oplossingen uit en stemt de geboden functionaliteit af met de gebruikersorganisatie. Je maakt het systeem begrijpelijk voor de gebruikers en zorgt voor het optimale gebruik van het systeem. Je zorgt ervoor dat leveranciers integreren in het P2P proces en hebt de regie over de content die in de P2P inrichting wordt aangeboden. Daarnaast onderhoud je nauw contact met verschillende business partners binnen de organisatie en de IT afdeling om verbeteringen te realiseren. Binnen de organisatie wordt P2P ingezet voor het bestellen en ontvangen van goederen en diensten, geïntegreerd met contractbeheer, de inkooplogistiek waaronder voorraadbeheer en interne bestellingen, de financiële administratie t.a.v. crediteurenbeheer en facturatie, en projectadministratie en integratie met leveranciers via netwerken. Er worden verschillende systemen gebruikt ter ondersteuning van de P2P processen, met name SAP ECC, SAP Ariba en SAP Invoice Management. Deze systemen zijn met elkaar geïntegreerd. Wat ga je doen?
    1 broker | 3 maanden | 32 uur | startdatum: 01.04.2019 | deadline: 01.04.2019
  • IT Project Manager – Interi

    4 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Main purpose of the position of IT Project Manager is to manage projects within the overall Seams Closure/Digital program. The overall aim of this program is to reduce customer pain points and to match customer expectations on Alliance level in the entire Customer Journey supported with the Digital technology (a new application – which serves as central IT platform). The IT Project Manager will manage and be responsible for specific initiatives / projects with the aim to close seams in specific parts of the Customer Journey between specific airlines. Examples are seams in the reservations process (e.g. exchange of seat maps and cross selling of ancillary products between members) and seams in the check-in process between certain member pairs. The IT Project Manager will execute responsibilities and activities in a multicultural environment, with respect for diversity and by creating enthusiasm amongst the stakeholders to reach the jointly agreed goals. Taking the project(s) forward through day to day project management: Planning and designing the project following the approach as described in the ‘playbook’ for Seamless program (or following a new/adapted playbook if another part of the Customer Journey dictates to do so); Manage agile IT development: defining user stories, acceptance criteria, definition of done, review intermediate sprint results etc.; Monitoring and reporting on overall progress; Arrange priority setting at regular intervals with the Program Director and Product Owner(s); Managing member and IT interdependencies; Identifying risks, resolving issues and pro-actively initiating corrective actions to ensure successful delivery of project goals; Managing the project’s budget, monitoring costs against benefits; Managing internal and external project stakeholders including communication with all relevant stakeholders.
    1 broker
  • Financial Accountant

    4 dagen geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Als Financial accountant ben jij deskundig op het gebied van Financiële Administratie.Je verricht specialistische adviserende en (beleids)uitvoerende werkzaamheden binnen de kolom financiële administratie en draagt hiermee bij aan een accurate en integere boekhouding. De boekhouding moet voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving, kwaliteitseisen en een klantgerichte dienstverlening. Als Financial accountant beheers jij alle facetten van de financiëlle administratie. Op basis van volledige en betrouwbare stuurinformatie wordt tijdig, adequaat en impactvol geadviseerd aan management en directie t.a.v. operationele, tactische en/of strategische keuzes en het sturen van de bedrijfsprocessen. Daarnaast heb je grote affiniteit met automatiseringsvraagstukken. Belangrijkste activiteiten zijn: Je richt in en stelt voorkomende gevallen zeer complexe belansdossiers op ten behoeve van interne en externe accountantscontrole; Je analyseert complexe (boekhoudkundige) vraagstukken en verzamelt, verwerkt, beoordeelt en analyseert en/of controleert deze gegevens, zoals boekingsgangen, grootboekrekeningen, journaalposten en contracten; Je signaleert risico’s, formuleert oplossingsvoorstellen en adviseert belanghebbenden; Je realiseert een actieve klantgerichte dienstverlening en fungeert als sparringspartner voor Financial Control en/of Business Control. Daarnaast heb je extern contact met accounts; Je geeft uitvoering aan het financieel beleid en draagt bij aan de ontwikkeling van het financiële administatieve beleid.
    1 broker
  • Credit Controller

    5 dagen geleden

    Onbekend - Weert

    Great interim position! We're recruiting a Credit Controller/Manager who speaks fluently Spanish. For our Finance Department we are looking for a Credit Management specialist for a period of approximately 6 months. Responsibilities Setup and Enhancement of collection procedure Grant and monitor Credit limits Release Sales orders Review and process Claims Review and process Letter of Credits Calculate Customer Rebates, Commissions and pallet returns Monthly Reporting (DSO, Past due etc.) Other generic Finance activities (e.g. AP) Profile HBO level Relevant working experience in a mid-size / international matrix organization Experience with SAP Strong communication skills (both spoken and written)  Fluent in English and Spanish Are you interested? Please contact me.
    1 broker